vrijdag 6 december 2019

tentoonstelling

In het begin van dit jaar werd ik benaderd door Texperanto, een groep van textiele kunstenaars waar ik ook lid van ben geweest. De groep bestaat dit jaar tien jaar, en viert dat met een tentoonstelling waar de oude leden ook voor uitgenodigd werden. Het thema is tijd, en de tentoonstelling begint vandaag in Buren, en gaat volgend jaar in mei naar Nadelwelt in Karlsruhe.
Vooral vanwege dat laatste besloot ik een quilt te maken en niet een schilderij in te sturen. Ik ben na het verlaten van Texperanto meer gaan schilderen. Maar textiel en quilten blijft me ook nog steeds boeien.
Ik was al voor andere projecten bezig met heel veel lappen afbinden. En dan verven. Uiteindelijk besloot ik mijn quilt voor deze tentoonstelling ook zo op te bouwen.



 Afbinden en verven, en daarna weer verven en dan quilten.

Het resultaat is dus te zien in Buren. 
Bij deze de uitnodiging:

TeXperanto viert dit jaar haar tiende verjaardag. Dat vieren we met deze tentoonstelling.
 Leden en oud-leden hebben werk gemaakt rondom het thema het thema ‘Tijd’. Er valt veel te zeggen over tijd. Ga zoeken op internet en je wordt overspoeld met wijze spreuken en lessen. Daar wagen wij ons niet aan. Wij verbeelden de tijd. Hoe? Dat kunt u zelf bekijken tijdens de openingsuren.
Er is werk te zien van: Henriƫt Bovenkerk, Ria Braspenning, Anja van Dijk, Dieuwke Frijda, Marjo van der Leeuw-Lauwereys, Karine Mels, Patty Muller, Marloes van Rees, Riet Schouten, Marjon de Vroed, Janine Wetzels en Marion Zijlstra

Wanneer: 6 t/m 8 december 2019 13:00 – 17:00 
               13 t/m 15 december 2019 13:00 – 17:00 
Waar: Synagoge Buren 
          Kniphoek 14 4116 BX Buren (Gld)

Geen opmerkingen: