zondag 5 december 2010

parfaitverven

Bij Tegendraads heeft Cobi hier laten zien hoe zij dit doet. Ik heb het thuis ook zo gedaan, met droge lappen, verfoplossing bijgieten en dan sodawater toevoegen. Het heeft ruim twee dagen gestaan voordat ik tijd had om te spoelen. De bovenste drie komen uit de rechterpot, en de onderste vier uit de linker. Het is allemaal hetzelfde katoen, behalve linksonder, dat is van een oud laken.
This is parfaitdying, mixing dyepaint with soda-water in a small container. The fabrics are all cotton.

1 opmerking:

Aart zei

Nog geen reactie op dit bericht! Terwijl het er bijzonder uitziet. Ik heb de link gebruikt naar Cobi, maar daar zie ik alleen maar foto's en zou toch wat meer tekst erbij hebben, kun je mij uitleggen hoe je te werk gaat, ik begin steeds meer te verven en afgelopen winter ben ik met sneeuwverf proeven begonnen.
http://quiltaart.blogspot.com