vrijdag 31 december 2010

zelfportret


Dit is mijn resultaat voor de groep ArtQuilts around the world, waarbij de opdracht was een zelfportret te maken. Nu had ik dat net afgelopen zomer al gedaan voor Tegendraads, dus heb ik besloten dezelfde foto te gebruiken maar dan een andere techniek. De foto heb ik in een paar stukken geknipt (haar, gezicht, arm, trui) en dat weer uit foam geknipt. De foamstukken heb ik gebruikt om een afdruk te maken (in het haar heb ik dat drie keer gedaan met verschillende kleuren). Het roze gedeelte heb ik met de kwast gedaan.
Daarna quilten in kleur en afgewerkt met een bies die je naar achter omslaat zodat je aan de voorkant niets ziet. (met dank aan Wietske)

Having just made a selfportret this summer for another group I was not jumping to make another one. But then I thought of making the same thing different. So I used the same photograph and used a different technique. And I might just make more of the same ;-)
I forgot to make pictures while doing this, as it came down to a very much last minute effort. I cut the potograph in several pieces, and then cut those pieces from foam. I used these foam pieces to make a print using fabric paint. The pink surroundings were just painted with a brush.
The quilting was kept simple (but I do have to do something with my machine as the thread broke several times, not funny when you are in a hurry, actually never funny)
Wishing you all the best for next year!

2 opmerkingen:

Shirley zei

Oh wat mooi geworden! Is ook wel een idee om zo fibermailkaarten te maken he, ik moet snel aan de slag, lekker experimenteren.

Marjo zei

Dat is goed gelukt!
Marjo