zondag 23 januari 2011

resultaten verven






Dit zijn dan enkele van mijn sneeuwverf resultaten. De eerste keer heb ik de lappen gepropt, en de tweede keer heb ik ze gevouwen. De eerste keer heb ik daarna lappen geverfd met wat er aan verfwater af kwam, en die lappen liggen er naast op de eerste drie fotoos. De tweede keer heb ik na het sneeuwverven met de restverf wat anders geprobeerd en daar heb ik heel lichte lappen aan overgehouden, wat niet mijn bedoeling was. Wellicht iets fout gedaan met de soda.
Ik heb met het sneeuwverven telkens 1 kleur gebruikt, en de mooiste resultaten vind ik de lappen die met bruin zijn geverfd. Ik heb veel zin in nog een ronde sneeuwverven, dus van mij mag er nog wel wat vallen!
Here are some of my snowdying results. The first time I crunched up the fabrics, and the second time I folded them. I used only one color every time, and I think I got the most specacular results with brown. I would like to do this again, so I would not mind if there would be more snow here!

6 opmerkingen:

Marjon zei

Ik vind je lappen heel mooi geworden, ook al zijn ze misschien niet zo donker geworden als je had gehoopt, maar die sneeuw hoeft voor mij niet meer;-)

Marloes zei

De hele lichte lappen zijn ook mooi geworden, maar die staan niet op de foto. Klein beetje sneeuw misschien? Net genoeg om even wat lappen te verven?

christina zei

Wat een prachtige diepe kleuren en dan die tekeningen! Werkelijk schitterend

Cobi zei

ik vind ze allemaal even mooi. als je ze ziet zou je echt niet zeggen dat ze met 1 kleur zijn gedaan. van mij mag de sneeuw ook weer terug. ik wil nog wel een rondje sneeuwverven, heb nog een hoeveelheid meters pfd katoen gevonden.

Anoniem zei

De lappen zijn mooi geworden. Persoonlijk vind ik die met bruin de mooiste.
Marjo

Chris Daly zei

Brown is one of my favorite colors to work with when snow dyeing too. I love the results you have here!