donderdag 31 maart 2011



Met deze quilt ben ik begonnen op de workshop van Cas Holmes die ik in januari heb gevolgd. Ik ben verder gegaan met in gedachte de uitdaging van Artquiltsaroundtheworld, waarbij je je favoriete kleur niet mocht gebruiken. Om eens wat anders te doen. Dus hierbij geen blauw. Verschillende materialen zijn gebruikt, waaronder (kranten)papier. Ik heb zelfgemaakte stempels gebruikt, en acryl verf en inkt. Het geheel is machinaal doorgequilt en de randen zijn met de hand afgewerkt. Afmeting is 32 bij 69 cm.
This quilt started in January when I attended a workshop given by Cas Holmes. To be different I was not using blue, my favorite color. I used various materials including paper. Most of it was old. I used selfmade stamps, acrylic paint and ink. After I made my top it was machinequited and finished with a handstitch around the edges. My 'Different' quilt has a different size: 32 x 69 cm.

1 opmerking:

christina zei

Het lijkt me heel moeilijk om je favoriete kleur helemaal niet te gebruiken. Maar wel een uitdaging. Ik kan zien dat je je helemaal uitgeleefd hebt en ook het quiltwerk is prachtig.