Posts tonen met het label postcard. Alle posts tonen
Posts tonen met het label postcard. Alle posts tonen

dinsdag 21 oktober 2014

nog eens gelplate

Ook dit zijn kaarten waarbij de basis gemaakt is met de gelplate. Bij de eerste is op een commerciƫle stof een print afgedrukt. Deze stof is onderdeel van de kaartenruil bij Tegendraads, dit was het ingebrachte materiaal dat gebruikt moest worden. Bij de tweede kaart heb ik daar ook een stukje van gebruikt.
De tweede achtergrond is gemaakt met behulp van een zelfgemaakte stempel. Op een karton met dubbelzijdig plakband  figuren neerleggen. Deze compositie in de verf op de gelplate drukken en daarna je stof op de gelplate leggen. 


dinsdag 29 juli 2014

gelplate

Ik ben weer bezig geweest met een gelplate. Deze keer met een zelfgemaakte, omdat ik een man in huis heb die graag experimenteert en zodoende voor mij een gelatine plaat heeft gemaakt. De eerste was te zacht, ik dook als het ware meteen met mijn handen in de prut. Het lukte me om een paar prints te krijgen maar die kwamen er niet echt mooi uit. Geen foto's gemaakt. Vandaag de tweede poging, met twee keer zoveel gelatine in het mengsel. Het resultaat was prima, en heeft het aardig uitgehouden. Tot er teveel barsten inkwamen.
Inmiddels heb ik genoeg prints om verder te bewerken. Deze lappen zijn iets te groot, maar van die kleine lappen maak ik kaarten. Zoals deze:
Busy with a bigger geplate made from gelatin. At first the recipe did not work, so a new plate was made with twice the amount of gelatin in it. I made a lot of prints and have enough for further experimenting or cardmaking.


maandag 24 maart 2014

kaarten

Elke maand een kaart. Dit zijn de kaarten die ik gemaakt heb in januari, februari en maart. 


Every month I make one card. These are from the first three months of this year.

donderdag 26 september 2013

daaag zomer / bye summer

Dit is de september kaart met ingebracht materiaal: een stukje hout en een gedroogde bloem. Ik heb met inktense potloden een ondergrond stof gemaakt, gerubt over twee stempels.Daarna vlisofix erover heen, en vervolgens de materialen erop gelegd. Daaroverheen voorzichtig een doorzichtig plastic gestreken en dan afgewerkt met de naaimachine.

This is my September postcard using the following materials: a piece of wood and a dried flower.
I made a background with pencils from Inktense, rubbing over two stamps.  I put vlisofix over it and then I layed the materials on it. I covered it with a seethrough plastic which I carefully ironed . I finished the card with some stitches by machine.

dinsdag 30 juli 2013

kaart

Deze zomerkaart is gemaakt van een papieren ondergrond, (keukenrolpapier) geverfd tijdens de workshop in Zeeland, restant draadjes en gaas, washitape, stempel en bloemetjes van elastiek.
This summercard is made from a papertowel painted during my workshop in Zeeland, with remnants of fibers and scrim, washitape, stamp, and flowers made of elastic

donderdag 29 november 2012

sinterklaas

Volgende week is het zover. De Sint. Over zijn aankomst is uitgebreid in de krant geschreven. Nu is er in de Tegendraadse groep iemand die helemaal weg is van onze Sint, dus vandaar Sinterklaas kaarten met krantenpapier als ingebracht materiaal.

vrijdag 18 november 2011

kaarten

Een leuk werkje om te doen is het maken van kaarten. Deze zijn al verstuurd. Ik maak bijna nooit dezelfde kaart, alleen van de laatste heb ik er een aantal gemaakt. Ik gooi ze meestal zo in de brievenbus, die laatste reisde naar Berlijn en dat ging prima. 





I enjoy making cards.These have been sent already. I usually drop them in the mailbox without a cover. The last one traveled to Berlin without a problem.