Morgen begint de tentoonstelling van TAG, Teylinger Art Gallery in de Herenstraat 55 te Voorhout. Van 13 oktober tot en met 30 oktober. Veel mooie schilderijen te zien, gratis toegang, geopend op woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag van 11 tot 5 uur. Ik ben op woensdag 20 oktober aanwezig. Van mij zijn er twee schilderijen te zien:
dinsdag 12 oktober 2021
Tentoonstellingen
zaterdag 18 september 2021
Quilt tentoonstelling
We zijn nog even in Frankrijk. Zowiezo heerlijk om weer hier te zijn. In twee dagen hebben we alle tentoonstellingen rondom Saint Marie-aux-mines gezien. Genoten van allerlei verschillende quilts. Het was veel minder druk dan voorgaande jaren en toch bekenden tegen gekomen.
De wedstrijd quilts zijn mooi en kleurrijk. Ik ben trots dat mijn quilt er tussen hangt.
dinsdag 7 september 2021
Het kan weer
Het is een hele tijd rustig geweest. Ik heb natuurlijk niet stil gezeten, het maken van diverse werkstukken ging gewoon door. Maar er waren weinig afspraken, geen tentoonstellingen. Allerlei evenementen werden uitgesteld of afgezegd. Maar komende tijd wordt het ingehaald!
Om te beginnen is er volgende week het patchwork en quilt festival in Sainte Marie-aux-mines in Frankrijk. Vorig jaar werd het afgelast, maar gelukkig gaat het dit jaar door. Met onder andere de expositie van quilts die vorig jaar waren uitgekozen met het onderwerp ‘wild’. Ik ben erg blij dat mijn quilt daartussen hangt. En volgende week ga ik er heen om het allemaal te bekijken.
Hier wat foto’s van de quilt in wording. Veel handwerk. Ik kreeg het op tijd af doordat ik verder niet zo veel te doen had, toch nog een voordeel in die tijd 😁 Volgende week de hele quilt!
Hierna volgen in oktober twee zeer verschillende tentoonstellingen, één in Duitsland en één hier om de hoek met schilderijen. En dan in november nóg één, met Tegendraads. Waarover een andere keer meer.
vrijdag 6 december 2019
tentoonstelling
Vooral vanwege dat laatste besloot ik een quilt te maken en niet een schilderij in te sturen. Ik ben na het verlaten van Texperanto meer gaan schilderen. Maar textiel en quilten blijft me ook nog steeds boeien.
Ik was al voor andere projecten bezig met heel veel lappen afbinden. En dan verven. Uiteindelijk besloot ik mijn quilt voor deze tentoonstelling ook zo op te bouwen.
Afbinden en verven, en daarna weer verven en dan quilten.
Leden en oud-leden hebben werk gemaakt rondom het thema het thema ‘Tijd’. Er valt veel te zeggen over tijd. Ga zoeken op internet en je wordt overspoeld met wijze spreuken en lessen. Daar wagen wij ons niet aan. Wij verbeelden de tijd. Hoe? Dat kunt u zelf bekijken tijdens de openingsuren.
Er is werk te zien van: Henriët Bovenkerk, Ria Braspenning, Anja van Dijk, Dieuwke Frijda, Marjo van der Leeuw-Lauwereys, Karine Mels, Patty Muller, Marloes van Rees, Riet Schouten, Marjon de Vroed, Janine Wetzels en Marion Zijlstra
Wanneer: 6 t/m 8 december 2019 13:00 – 17:00
13 t/m 15 december 2019 13:00 – 17:00
Waar: Synagoge Buren
Kniphoek 14 4116 BX Buren (Gld)
dinsdag 20 september 2016
Ste Marie aux Mines
Dit jaar had ik een quilt ingestuurd voor de wedstrijd die ook elk jaar gehouden wordt en die was aangenomen! Hele eer, super blij. Het onderwerp was The Magic of Color, de afmetingen moesten 75 bij 130 zijn. En dit is het geworden: Fall Colors of New England
Spannend om het op te sturen. Opgerold in een hoes en dan in een speciaal bestelde koker. Mijn quilt kan nl niet gevouwen worden door de gebruikte verf, dan blijf je die vouwen zien.
Samen met Sandra van Velzen die ook een quilt op deze tentoonstelling heeft hangen, heb ik twee dagen door Ste Marie aux Mines en omliggende dorpen gelopen en diverse tentoonstellingen bezocht. We hebben vooral genoten van de tentoonstelling van Ann Johnston en van de grote quilts van Color improv 2 onder leiding van Nancy Crow.
Tussendoor hebben we ook nog onze handen uit de mouwen gestoken bij Mijn Eigen.
Wij verbleven in een leuk dorpje, Kaisersberg, in een mooi appartement in een schattig huisje in het centrum van het dorp. Vakantiegevoel
zaterdag 20 augustus 2016
tentoonstelling Tegendraads
De tentoonstelling van Tien jaarTegendraads in het Leids Wevershuis op de Middelste gracht 143 in Leiden. Open van dinsdag t/m zondag, van 13.00 tot 16.00 uur. Toegang gratis.
Wat is Tegendraads?
Tegendraads is een groep quilters die graag meer willen leren op textiel gebied. We delen technieken met elkaar, volgen samen workshops, dagen elkaar uit, en kijken graag naar wat iedereen zo gemaakt heeft. En het zijn lang niet allemaal quilts. We komen eens per maand bij elkaar in Leiden.
Blog: http://tegendraads-leiden.blogspot.nl/
Voor deze tentoonstelling hebben we een alfabeth aan technieken gemaakt, die in de gang hangt. En we hebben de boom in het binnenplaatsje versierd met lapionnen zoals deze van Marijke L.:

woensdag 9 maart 2016
mandjes
Daarom nu de naaimachine gepakt en in twee dagen (eerst nog met een ander quiltpatroon, maar dat werd niks en heb ik uitgehaald) de boel met een golvend patroon er dwars over doorgequilt. Bies erom en klaar. Hè hè.
De quilt is 102 bij 52 cm, met 213 mandjes van 7 bij 7 cm.
donderdag 21 januari 2016
under construction
Eerst heb ik quiltstoffen die ik niet meer mooi vond, of waarvan ik dacht dat ik ze echt niet meer ging gebruiken, zwart geverfd. Niet alle commerciële quiltstoffen laten zich goed verven. Maar als het enigszins gelukt was, kon ik ze gebruiken. Dit vormde het begin van mijn quilt "under construction" die mei vorig jaar in Leiden heeft gehangen op de tentoonstelling van Texperanto.
wordt vervolgd
woensdag 4 november 2015
geel op rood
Om met een van de laatste activiteiten te beginnen: na een masterclass in Biezenmortel was er een tentoonstelling van de gemaakte werkstukken in Maastricht. In het Mecc, tijdens de OEQC (Open Europese quilt kampioenschappen). Ook van mij hing een werkstuk:
Voor wie meer wil zien van de tentoonstellingen in Maastricht, verwijs ik naar het blog van Shirley, die heel veel foto's laat zien.
donderdag 18 juni 2015
al weer bijna voorbij
Deze foto is gemaakt op de opening. Mijn werkstuk hangt in de etalage bij de deur. Soms is dat het enige wat je te zien krijgt, want de locatie is helaas veel dicht doordat het cursus seizoen op zijn eind loopt. Het helpt als je van te voren belt.
Ook de lessen beeldende vorming zitten er weer op. Volgende week gaan we nog naar het gemeentemuseum in Den Haag als afsluiter. Bij deze mijn laatste werkstuk.
Op dit moment ben ik hard aan het werk met encaustic technieken, waarover een volgende keer meer. Ook ben ik me aan het voorbereiden op een volgend textiel werkstuk. De eerste lappen daarvoor zijn inmiddels geverfd en uitgezocht.
dinsdag 12 mei 2015
tentoonstelling
BplusC lokatie Oude Vest,
Oude Vest 45
(ingang Hazewindsteeg)
2312 XS Leiden
De tentoonstelling maakt deel uit van het Textiel Festival 2015 in Leiden
zaterdag 25 april 2015
nieuws
woensdag 12 november 2014
batik en ontkleuren
This is a result of a batik workshop where I was thaught how to remove colors in two different ways.
dinsdag 21 oktober 2014
nog eens gelplate
dinsdag 29 juli 2014
gelplate
Inmiddels heb ik genoeg prints om verder te bewerken. Deze lappen zijn iets te groot, maar van die kleine lappen maak ik kaarten. Zoals deze:
Busy with a bigger geplate made from gelatin. At first the recipe did not work, so a new plate was made with twice the amount of gelatin in it. I made a lot of prints and have enough for further experimenting or cardmaking.
woensdag 16 juli 2014
Hoorn
dinsdag 27 mei 2014
Nadelwelt Karlsruhe
Pictures of a very busy event and some of my try-outs with watercolour paint, neocolor crayons, stamps and stencils on various surfaces, paper and fabric.
dinsdag 20 mei 2014
Karlsruhe
De kraam van Mijn Eigen is dit jaar groots want het boek van Sandra van Velzen en Janine Wetzels is in het Duits vertaald en wordt in Karlsruhe voor het eerst verkocht. Daarom gaat Sandra ook mee, wat ook al op haar blog te lezen is :-)
Behalve boekverkoop is er natuurlijk ook verkoop van diverse verfsoorten (oa nieuw: brusho!), en benodigdheden om de verf op de stof te krijgen. Eigenlijk al die dingen die in het boek zijn beschreven..
Hierbij een paar oefeningen van mezelf :-) Ik heb hiervoor verschillende verfsoorten door elkaar gebruikt: waterverf, brusho en acrylinkt. En verschillende stoffen gebruikt.



























